Thursday, August 26, 2010

CINTA YANG HAKIKI..


Ya Allah kurniakanlah daku perasaan cinta kepadaMu,dan cinta kepada orang yang mengasihiMu,dan apa sahaja yang membawa daku menghampiri cintaMu. Jadikanlah cintaMu itu lebih aku hargai daripada air sejuk bagi orang yang kehausan. Ya Allah,sesungguhnya aku memohon cintaMu dan cinta orang yang mencintaiMu serta cinta yang dapat mendekatkan aku kepada cintaMu,Ya Allah,apa sahaja yang Engkau anugerahkan kepadaku daripada apa yang aku cintai, maka hadirkanlah ia kekuatan utukku mencintai apa yang Engkau cintai. Dan apa saja yang Engkau singkirkan daripada apa yang aku cintai,maka jadikanlah ia keredhaan utukku dalam mencintai apa yang Engkau cintai. Ya Allah jadikanlah cintaMu sesuatu yang paling aku cintai daripada cintaku kepada keluargaku, hartaku dan air sjuk pada saat kehausan. Ya Allah,jadikanlah aku mencintaiMu,mencintai malaikatMu,RasulMu dan hambaMu yang soleh. Ya Allah,hidupkanlah hatiku dengan cintaMu dan jadikanlah aku mencintaiMu dengan segenap cintaku dan seluruh usahaku demi keredhaanMu.

(Hadith riwayat At-Tirmizi,Rasulullah bersabda,"Inilah doa yang biasa dipanjatkan oleh Nabi Daud a.s.)

2 comments:

  1. Manusia terlalu melihat dan asyik akan cinta dunia yang melebihkan ia akan harta dan hamba sesama mereka sehinggakan mereka lupa bahawa ada tersedianya cinta yang hakiki lagi kekal abadi serta tidak tertanding keindahan dan kebahagiannya...

    ReplyDelete
  2. Manusia tidak boleh melakukan sesuatu melainkan dengan izin-Nya...manusia tidak boleh mencintai sesama mereka melainkan dengan izin-Nya..manusia juga tidak boleh memisahkan sesuatu melainkan dengan izin-Nya.....

    ReplyDelete